7 súlyos tévedés az online marketingedben, ami megfoszt a bevételtől
A online marketing annyira népszerű manapság, hogy számos cég nyújt online marketing képzést vagy szolgáltatást.
A legtöbb ember számára online marketing = pénzkeresés az interneten.
A legjobb, ha tiszta vizet öntünk a pohárba.
1. Az online marketing maga a legsúlyosabb tévedés
Ugyanis sokan azt hiszik, hogy ez maga az online vállalkozás. De nem az.
Az online vállalkozásnak csak egy része az online marketing. Vagyis ha úgy építed fel az üzleted, hogy csinálod az online marketinget, vagy nem lesz elég pénzed, vagy kidolgozod a beled.
Lesz egy céged, és lesz egy állásod. A saját cégedben. És dolgozol éjjel nappal. Kevés eredményért.
Mit csinál valójában az online marketing?
Az valójában az a része a szervezetednek ami azért felel, hogy a meglévő ügyfeleid jó ajánlatokat kapjanak. Tudják azt, hogy miben és hogyan tudsz nekik segíteni. Ezt felmérésekből kérdőívekből hozzászólásokból és véleményekből tudod meg.
Célja az is, hogy tájékoztatva legyenek a termékeidről szolgáltatásaidról, hogy tudják mi a nekik való és vágyjanak rá.
Legyen egy jól karbantartott címlistád, és szociális oldalaid, ahol folyamatosan kommunikálsz.
Ez az online marketing.
2. Az automatika megold mindent
Nem fog megoldani. Ahhoz hogy jól működjön az üzleted, gondoskodnod kell jó munkatársakról.
A számítógép csak annyira okos amennyire az volt okos aki beprogramozta. Ezen kívül még kellenek jó eszközök. Ezek közül a legfontosabb, hogy legyen egy saját e-mail címe a weboldaladnak, és megkapd a neked küldött leveleket.
Kell majd egy jó hírlevél küldő, hogy rendben menjen a kommunikáció és statisztikáid is legyenek, hogy mérni tudd a haladásod.
3. Dől a lé…
…és költhetsz majd ahogy akarsz. Bocs de nem.
Ez a pont sajnos nem lesz népszerű. De ha azt akarom, hogy sok pénzem legyen nagyon jó pénzügyi kontrollra van szükségem.
Ezt se a marketing se az automatika nem adja meg.
A pénzügyi kontroll alapelve, hogy kevesebbet költsünk mint keresünk.
Ez teljesen igaz, de a gyors növekedés titka egészen más.
A pénzt csak úgy költsd el, hogy többet hozzon vissza. Mielőtt költesz tedd fel magadnak ezt a kérdést: „Ha ezt megveszem, több pénzt kapok vissza érte?” Ha a válasz igen, vedd meg.
Ha nem ne vedd meg. Ha a válasz nem, de te mégis szeretnéd, akkor találd ki, hogyan hozza vissza az árát.
A módszer lényege, hogy a pénzért még több pénzt veszel.
4. A cél hogy eladd a terméked vagy szolgáltatásod
Sajnos ha ez a célod az online vállalkozással rögtön bajban vagy.
Pont ezért hatalmas hiba egyszerűen online marketingnek hívni.
A marketing az eladásra koncentrál, és ez helyes. De az embereknek kapniuk is kell valamit a pénzükért. Valamit ami jó minőségű és ami sokkal többet ér, mint a pénzük amit kifizettek.
Szóval lényeges, hogy a terméked és a szolgáltatásod jó legyen.
De nem csak a termékedről van szó, hanem az egész rendszerről ami a termékedhez kapcsolódik.
Például az ügyfélszolgálatodról.
A legtöbb bizalmat itt lehet elveszteni.
Egy rossz ügyfélszolgálat az egész terméked lejáratja.
Adj olyan jó terméket és szolgáltatást amit csak tudsz, és törődj a vásárlóiddal. Ők már egyszer megbíztak benned és ha jól szolgáltatsz továbbra is bízni fognak.
5. Ha vásárolnak jó a minőség
Sajnos tévedés. Nincs olyan, hogy jó minőség.
A minőség nem abszolút, ezért a minőséget folyamatosan ellenőrizned kell.
Az internet világa változik, talán gyorsabban mint bármi más. A tegnap még profi weboldal, mára már gagyinak néz ki.
Ezért ha te nem ellenőrzöd a minőséget, majd a vásárlóid megteszik helyetted.
Ezért kérdőívezz, gyűjts tapasztalatokat és mérj!
6. Marketing = közönségkapcsolat
Sajnos nem.
Lehet, hogy nagyszerű a marketinged, de ez nem ugyanaz mint a közönségkapcsolat.
A közönségkapcsolat lényege, hogy az emberek megismerjenek, és érdeklődjenek irántad.
A célja az is, hogy az embereknek szimpatikus legyél.
Legyünk őszinték. Senki sem vásárol olyan embertől vagy cégtől ami nem szimpatikus neki.
A szimpátiát elérni a közönségkapcsolattal lehet.
Azzal, hogy törődsz az érdeklődőkkel és az új emberekkel is.
7 . A vállalkozás úgy nő ahogy a bevételed
Csúnya tévedés.
A bevételed attól nő majd, ha vannak terveid és ezeket konkrét lépésekkel megvalósítod. Ezért valakinek felelősséget kell vállalnia. Ez pedig a vezetés.
Minden üzlethez kell ugyanis egy jó vezetés. Még az online vállalkozások esetében is.
A jó vezetés pedig terveket, stratégiákat dolgoz ki, és gondoskodik arról, hogy ezek végre
legyenek hajtva.
Ezt követi majd a vállalkozás növekedése és az új lehetőségek, és ez okozza majd végül a bevétel növekedését.
Összefoglalás
Az online marketing tehát nem ugyanaz mint az online vállalkozás.
De ha tudod mi a különbség az már fél siker.
Lehet, hogy soknak és fárasztónak tűnik, hogy ennyi mindent meg kell csinálni egy jó online vállalkozáshoz.
De ha ezt nem teszed meg az igazi szabadság, amit egy online üzlet adhat csak álom marad.
Neked mi a véleményed róla?