Online Marketing: Hogyan találd szíven az igazi vásárlóidat
Ha azt szeretnéd, hogy a vásárlóid legyenek, mondanod kell valamit. Ez egyszerűen hangzik, de mit mondj? Hogyan találd szíven őket?
Itt egy konkrét példa:
Ugyanaz a piac ugyanaz a témakör. Az első cég, pár ezer forintot is alig képes kivenni, míg a másik, egy kampányból több mint 8 milliót vett ki. Mindezt a magyar piacon. Több mint 20 000 eladásnál tartanak jelenleg.
Mi a különbség?
Elmagyarázom.
Hogyan olvasnak az emberek a neten?
„Sehogy. Az emberek ritkán olvassák a weboldalakat szóról szóra; helyette átfutják az oldalt és kiemelnek egyedi szavakat és mondatokat.”
Jacob Nilesen
Az embereknek mindössze a 16%-a olvassa a szöveget szóról-szóra. Emiatt a kommunikáció a legtöbb esetben elveszik.
A szöveg nagy része akkor kuka?
Kivéve ha jól csináljuk…
Mit szólnál hozzá ha a reggeli újságban ez fogadna.
A ________(vezetékneved) család milliárdos szerencséje
Ma ________(a város ahol élsz)-i lakost, ___________(teljes neved)-t mesébe illő szerencse ért.
Az újságunk megtudta, hogy _________(teljes neved) egyik távoli, ismeretlen rokona, több milliárdos vagyonát, amit ingatlan befektetéssel szerzett, még élő rokonára hagyta, bár nem tudta, hogy létezik-e ilyen.
A három évvel ezelőtti halála óta a megbízott ügyvédeknek most sikerült megtalálni az egyetlen élő örököst, aki napokon belül hozzájuthat az elképesztő összegű örökséghez, amihez még 7 luxusautó, magán repülőgép, 24 ingatlan, és egy trópusi sziget is tartozik.
Az elhunyt milliárdos az összeg átvételéhez mindössze egyetlen feltételt szabott meg…
Nos? Elolvasnád?
Az biztos! Szóról-szóra az utolsó betűig. :)
Ugyanis neked szól.
Ahogy a szöveget átfutod, és meglátod a címsorban a saját neved, tudod, hogy ez a dolog neked szól.
És onnantól már olvasod is…
Az online marketing kulcsa a célzás
Teljesen felesleges a férfiakat arról győzködni, hogy milyen jók ezek a tamponok. A férfiakat ez egyáltalán nem érdekli, mert nem az ő problémájuk, nem nekik szól.
Vagyis nem hogy vásáráló nem lesz belőlük soha, de még érdeklődő sem. Nem számít hogy 10 vagy 100 000 férfiről van szó. Egy sem fog vásárolni. Pont.
Az egyetlen dolog amit tehetsz ezért, hogy megkeresed, hogy ki az, akinek az üzeneted szól és neki írsz.
Kezdd a következő lépésekkel...
Tudd meg ki a vásárlód
Egy vállalkozás, vagy egy személy?
Egy személy lehet férj, anyuka, feleség, nagymama, kosaras, focista, szakács stb.
Ha egy vállalkozás, lehet az ügyvezető, marketinges, webdizájner és így tovább.
Találj egy képet
Keress valamit a neten, aki olyan, mint a célközönséged tagja.
Tedd be egy dokumentumba a képet. Találd ki a személy nevét és írd oda mellé.
Értsd meg a személyiségüket
Írd fel a következő adatokat:
- Mi a munkája
- Hány éves
- Milyen képzettsége van?
- Milyen iparágban dolgozik
- Hol lakik? (Város, falu, stb.)
Írd fel a szakértelmét és a jellemzőit:
- Miért felel a munkájában?
- Mire van befolyása?
- Milyen problémákat akar orvosolni az életében?
- Milyen akadályai vannak, hogy ezeket a problémákat orvosolja?
- Mi az amit már megtett, hogy ez a probléma megoldódjon?
- Mennyi ideje van ebben a helyzetben?
- Kinek és hogyan számol be erről a problémáról?
Egészítsd ki még néhány személyes dologgal:
- Van családja? Kik azok?
- Vannak állatai? Milyenek?
- Mi a hobbija? Mit csinál a szabadidejében?
- Mennyi a fizetése?
És így tovább. Nyugodtan keress több képet, és több pontot is. A lényeg, hogy megértsd hogy kinek fogsz kommunikálni.
Írd meg a marketing szöveged neki
Szóval a marketing nem egyenlő reklám szöveggel. Felejtsd el amit a TV-ben hallasz. Az unalmas, és béna. Az emberekre nem ez hat.
Írj ennek a személynek személyesen. Mintha a barátod lenne. Az hatni fog.
És ha így teszel, lesznek érdeklődőid, vásárlóid és még barátaid is.
Összefoglalás
Az online marketing célja, hogy az emberek, érdeklődjenek a terméked vagy a szolgáltatásod iránt.
Ez csak akkor fog megtörténni, ha amit írsz az nekik szól.
Ezt könnyen meg tudod tenni, hogyha felépíted a profiljukat és ennek a személynek írsz.
Mennyire tartod ezt a módszert hatékonynak? Te hogyan oldanád ezt meg?
Szuper és érthető, nagy segítség, hogy kérdéseket is mutatod. Köszönjük.
Szívesen. :)
Szia. Már jártam így. Természetesen, nem vettem komolyan.
Valami tréfának képzelték? Lehet. Aszondták, hogy vasuti baleset. Hát, ilyen érzés.
Nem tudom pontosan mire gondolsz. Kifejtenéd?
Szia. Engem ez a dolog már jó ideje érdekel: nagyon precízen célozni. Sokat olvastam is erről. Ami azonban még ennél is jobban érdekel. Teszem azt célzok, és találok x számú embert, akit ugyanolyan pontosan érdekel ugyanaz a dolog. S ekkor tettem fel a kérdést: hazánkban egy-egy ilyen csoportnak mekkora a létszáma? 2000? 40.000? Mert ha elég nagy, akkor megéri kommunikálni, de ha nem elég nagy, akkor abból kevesebb pénz lesz, nemde?
Van benne valami, de ez nagyon sokrétű dolog.
Vegyük elsőnek azt, hogy a piac hatalmas, de rossz a vásárlási arány.
Pl: a fogyás témában. De a piacon belül, célozhatsz úgy, hogy a fogyásra lősz, de különböző módon kommunikálsz. Mert van aki az egészsége miatt akar lefogyni, van aki megjelenése miatt, és így tovább.
Nekik máshogy írsz ezért, jobb lesz a vásárlási arányod. Persze a piac mérete itt a rossz konverzió esetén is megmenti a helyzetet.
Lehet, hogy egy kisebb piac esetében, a jobb vásárlási arány képes ugyanennyit hozni.
Ezen kívül még egy nagyon kicsi piac is jól teljesíthet ha például keresett és magas árú a termék.
Például a csillagászati távcső nagyon szűk, de egy normál távcső 100-700 ezer forint között mozog.
Szóval sok mindentől függ a dolog de ettől függetlenül ha kicsi és jó piac érdemes vele foglalkozni.
Másrészt miért ne lehetne több üzleted?
Szia Péter!
Nagyon jó a tematikád. Érthető és megmozgatja az ember agyát. Igaz most nem vagyok "százszázalékos" ( tudod miért), de nagyon dolgozom a témán. Több dolog is foglalkoztat, de ebből meg kell találnom azt ami valóbban a legjobb!
Üdv: Ilona
Köszönöm. :) Akár foglalkozhatnál többel is egyszerre.
Kedves Péter! Nagyon tetszik a módszer, igazán elegáns. Egy kérdésem van csupán: a személyt teljesen én találom ki a termékem alapján, vagy egy már létező célcsoportból emelek ki egyet és találom ki? Azaz: a célcsoport alapján alkotok egy személyt vagy a személy alapján keresem meg a célcsoportot?
Mindkettő lehetséges. A lényeg, hogy egy olyan személyt alkoss aki akár létezhetne is.
Ez leginkább abban segít, hogy letisztázd a kommunikációdat, és tudd kinek írsz.
Szia Péter!
Az a névre szóló levél igazán jó ötlet. Ha valaki egy neki szóló levelet kap, biztosan elolvassa. Ha még tetszett is neki, elmondja valakinek,és ő is, és ő is.........és észrevétlenül nő az érdeklődőim száma.
Ez így van. :)
Ez a cikk valóban tükrözi, hogy mire kell odafigyelni. Tökéletesen össze van szegve, és érthető. Egyszerűen tökéletes.
Köszönöm :)
Szia. Ezek szuper dolgok, rengeteg marketinges oldalon olvastam ezeket. Sajnos nekem ötletem nincs igazán. Tudom, ez az ötlet dolog lerágott csont már, nem is akarok senkit ezzel hosszan fárasztani, de még mindig azt látom, ez a legnehezebb a dologban. A mai bejegyzéshez talán annyit, hogy az ötlet úgy látszik szűk szegmensben, keskeny csatornában mozogjon. Ebből én ennyit értettem meg. De ez számomra még mindig elméleti. HA valaki tud valami gyakorlatiasat írni, megköszönöm.
Köszönöm. :)
Az ötlet valójában egyszerű. Keres az emberek problémáit. Egyszerűen tele van vele az internet. Kiírják kérdező oldalakra, leírják fórumokban, a szociális média oldalakon és számtalan más helyen. Amikor írtál egy szép hosszú listát arról, hogy miket találtál, elkezdhetsz gondolkozni azon, hogyan tudnál segíteni nekik.
A segítséget értem. Hallok, olvasok egy problémáról, és keresek arra megoldást. Pl. egyik talált problémád, amit felvetettél, a randi, társkeresés volt. Csak egy példa. Jelen cikket követve, elgondolkodtam azon, hogy összekapcsolva a kettőt, mi jön ki ebből? Eszembe jut egy olyan szűk keresztmetszet, ami jelentős, ismerősi körben is van ilyen: elvált, nagyon szép nők, egzisztenciával. Nem találnak senki normálisat, miközben idő sincs rá, szüntelen dolgoznak, gyakran átverik őket. Számtalan segítséget igyekezett adni az ember ilyen esetekben, bátorítást, ne add fel, stb. Ennek ellenére nagyon, nagyon nehéz a helyzet. Ennek ellenére vallom, hogy minden probléma, álruhába bújt siker. S ez bizonyos, hiszen ha megoldja az ember, ott sokan hálásak lehetnek érte. De ugyanakkor Einstein idézete jut eszembe: az a gondolkodásmód, amely létrehozta a problémát, alkalmatlan arra, hogy megoldja azt. Tehát mindig valahol máshol kell elindulni, azaz nem túlságosan a problémába belemerülve, mint ahogy a fenti esetet is látom nap, mint nap.
Ettől a szavaid, az oldalad természetesen nem veszítettek az értelmükből, de a problémamegoldás, melyről beszélünk egy külön fejezet, ami hihetetlen nehéz feladat. Hiszen valamit problémának nevezek, és sokszor kiderül, nem is az a probléma valójában. Más oldalról kell megfogni. Szóval technikailag nem nagy ügy összehozni egy weblapot, csináltam is már, de bizonyosan akkor fogják szeretni, ha valós problémára valós megoldást is nyújt. Ehhez pedig néha nem kevés idő kell. Nekem ezek a gondolatok jutnak eszembe.
Oké, tehát találtál egy problémát. Igen, ez egy létező probléma.
Kinek a problémája? „elvált, nagyon szép nők, egzisztenciával”
Na most nézük meg, mert valami fura. Igaz? Elvileg könnyedén kellene párt találniuk, de mégsem megy. És itt elkezdesz nyomozni. A te nézőpontod más mint az övék.
Kérdezd meg tőlük, ők mit gondolnak a problémáról?
Nézd meg, hogy miért nem tudják orvosolni?
Nézd meg, mi a valódi akadály azzal szemben, amiről ők gondolnak akadálynak.
Mi lenne számukra a valódi megoldás? Mit kellene tenniük ezért a megoldásért? Ekkor már jó úton haladsz. :)
Nagyon jó! Nagyon tetszik ahogy lépésről lépésre levezeted az online marketing működőképes vásárló vonzó stratégiát. Nagyon szemléletes és tanulságos. Ezeket a tanácsokat megfogadom a jövőben, ezek még sokféle helyzetben helyt állóak, nemcsak az online marketingben.
Köszönöm. :) Örülök, hogy hasznosnak találod.
Jó,tömör,velős,érthető,nagy segítség...
Köszönöm. :)
Szerintem ez tök jó! A legjobb benne még is, hogy támpontot ad az íráshoz. Nem mondom, hogy nem éreztem a sötétben tapogatózást az írással kapcsolatban ez előtt, gondolom ismerős az érzés. :) Ezek a "sorvezetők" lámpásként világítanak a sötétben tapogatáshoz. Nektek nincs ez az érzésetek?
Köszi. :)