• Online Marketing: Az eladási csatorna
12

Online Marketing: Az eladási csatorna

A vásárlóidat ismerni nem elég. Tudnod kell mi módon veszed rá őket a vásárlásra.

Hogyan viselkednek, és mik a személyiség jegyeik, mi az értékrendjük és a szokásaik.

A legfontosabb kiinduló pont, a konkurenciád. Hadd magyarázzam el.

Mi vezet a vásárláshoz?

Mindenkinél más. De a legjobb taktika az, ha azoknál kezdesz akik már adtak el hasonló terméket. Egyes cégeknél a „sales team” lehet a legjobb hely erre. De ha nincs ilyen, akkor az első lépésed a konkurencia.

A konkurencia

Iratkozz fel az e-mailjeikre. Olvasd el a weboldalukat. Egyszerűen nézd meg, ők milyen lépéseken keresztül juttatják el a közönségüket a vásárláshoz.

Azért ezzel kezd, mert ameddig megkapod az e-mail sorozatukat eltelhet némi idő. De ebből felfedezheted a marketing stratégiájukat és a hibáikat is egyben.

Úgy gondolj erre, mint egy stratégiára. Ne másolj! Inkább nézd meg a lépéssorozatot, hogy mik azok a fokozatok amik meggyőzik az embereket.

Amazon

Ez a második forrásod. Ha profin kigyűjtötted az adatokat amiket korábban mondtam, akkor itt könnyű dolgod van.

Megint csak a folyamatokat dolgozom ki. Mi kell az embereknek, hogy vásároljanak? Mi az amire reagálnak?

Az amazon.com már adott el a témában termékeket. Tehát tudod, hogy az embereknek mi az ami igazán kell.

Magazinok

A témába vágó magazinok is eladják magukat. Leginkább a címlap segítségével, szóval oda gyűjtik a legerősebb pontokat.

De a tartalom is sokat számít. Bárhogy is, a témába vágó magazin sokat segíthet abban, hogy tudd a lépéseket.

Ismerd meg az emberek útját a vásárláshoz

Még ha elsőre nincs is meg a marketing stratégiád, már most felfedezheted, hogy mi az ami erős kapcsolatot építhet ki ezekkel az emberekkel.

1.Mi a leggyakoribb módja, ahogy ezek az emberek megtalálják az üzletedet?
Ajánlás? Szóbeszéd? Egyéb módok? Olyan marketing megoldásokat válassz, ami eleve a megfelelőt növeli.

2.Mik a legelső kérdések amiket feltesz?
Válaszold meg ezeket a kérdéseket a marketing üzenetedben, az eladási szövegedben. Hozd fel amit az érdeklődő tudni akar. Ez a stratégia, segít erős kölcsönös kapcsolatot kiépíteni.

3.Hogyan hoznak döntést a vásárlásról? Milyen lépéseken megy keresztül? Mik a döntés előtti kérdései?
Erről a folyamatról egyre többet és többet fogsz megtudni, ahogy telik az idő. A marketing anyagaidnak ezeken kell végigvezetni az érdeklődőt.

4.Meddig tart ez a folyamat? Meddig tartanak az egyes lépések?
Ez kulcsfontosságú. Jobb előbb megcsinálni, mint később. Pontos elképzelésednek kell lennie arról, hogy milyen hamar térül meg a pénzed. A legjobb ha van rá pár adatod, már rögtön az elején.

5.Mi a leggyakoribb ok amiért nem vásárolnak? Az ár? Mást vár az ügyfél, mint amit a termék nyújt?
Az emberek elveszhetnek az eladási csatorna bármelyik helyén. Azzal, hogy felfedezed a problémás területeket, az üzleted jobb pozícióba kerül és sokkal több érdeklődőből lesz vásárló.

Az eladási csatorna

Ez az egyik legfontosabb elképzelés az online marketingben. Röviden az a folyamat, ami elviszi az érdeklődőt a vásárlásig. Nagyon fontos, hogy értsd, hogy az eladási csatorna még ugyanannál a terméknél is változhat felhasználó típusonként.


Nézd meg azt a csatornát. Teljesen természetes, hogy minden lépésénél néhány ember kihullik. A lényeg az, hogy megértsd miért hullanak ki, és ezt csökkentsd le amennyire csak lehet.

Ez az, amit nem másolsz le semmilyen más cégtől. Ennek teljesen egyedinek kell lennie. Szóval irány a „tervezőasztal” és rajzold meg a sajátodat.

Egy dologra azonban figyelmeztetlek! Bármilyen logikusnak is tűnik az eladási csatorna, ez kétségtelenül emberekről szól. Minden esetben. Ez a kapcsolat, amit kialakítasz az üzleted és az emberek között. Ezek pedig legalább annyira érzelmek, mint logikus döntések.

A te eladási csatornád hogy néz ki?

Kapcsolódó Bejegyzések
Hogyan szerezd meg az első bevételed online?
Az online marketing alapjai - A csali
Online Marketing: Hogyan találd szíven az igazi vásárlóidat
12 hozzászólás:
  • Balázs képe
    Balázs (nem ellenőrzött)
    júl 23, 2015 07:52 DE

    Szia. Nézegettem már másokat, sok hírlevélre feliratkozva, hogyan adnak el. Érdekes, de sokan nem tudnak szerintem eladni. Hírlevelekben ezt érzem legalábbis. Kevesen tudnak jó értékesítő szöveget írni, pontosabban olyat, ami nem tűnik annak és valami olyan történik, amit így fogalmazott valaki: "soha nem adtam el semmit, de gyakran vettek tőlem". Szóval remélem érthető :)

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    júl 23, 2015 14:20 DU

    Nagyszerű meglátás :)

  • Balázs képe
    Balázs (nem ellenőrzött)
    júl 23, 2015 16:34 DU

    Köszönöm tényleg....amit az anyagokban elmondtál a jó szövegírásról, azt még sehol nem láttam ennyire jól csinálni. Tegnap feliratkoztam pár helyre és már jönnek is a hírlevelek. S hidd el, érdekes a kép...csak ajánlatok, termékismertetők, semmi csali valójában, ahogy említetted is régen itt az oldalon egyik tagnak ("az a baj, hogy terméket és nem csalit kínálsz"). Ez mekkora igazság! Most látom. Hát kedves Péter, most ezeket úgy látom már most nagyon el kellene kezdeni gyakorolni és learatni a dolgokat.

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    júl 26, 2015 02:21 DE

    Köszi. Kíváncsi vagy a véleményedre, hogy az új weboldal e-mailjei hogy tetszenek majd. (Bár nem te vagy a célközönség.)

  • Szabó Sándorné Edit képe
    Szabó Sándorné Edit (nem ellenőrzött)
    júl 23, 2015 12:31 DU

    Szia Péter! Gratulálok ehhez a bejegyzéshez is!!! Nagyon jól összeszedett! Köszönöm szépen!

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    júl 23, 2015 14:20 DU

    Köszönöm :)

  • Szabics Katalin képe
    Szabics Katalin (nem ellenőrzött)
    júl 25, 2015 14:58 DU

    Igen, nem könnyű olyan szövegt irni amiben nincs direkt rábeszélés viszont bizalomkeltő és korrekt is egyben, amit látok hogy vagy semmi sezmélyes nincs benne, vagy rendkivül erőszakosan "nyomulós" - hát fel van adva a lecke :)

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    júl 26, 2015 02:19 DE

    A trükk az, hogy a kíváncsisággal kell operálnod.

    Az online vállalkozás anyagunk, szövegírás részének a hozzászólásai között tagok írtak pár nagyon jó szöveget mindenféle témában. Azt érdemes elolvasnod. Tényleg jók a srácok.

  • Czibolya Péter képe
    Czibolya Péter (nem ellenőrzött)
    júl 27, 2015 11:06 DE

    Sok hírlevélre feliratkoztam már én magam is, de kevésnél tapasztaltam azt az eladási stratégiát amely annyira megérintett volna hogy vásároljak is a termékeikből, információikból. Megfigyeltem a magam esetében célirányosan vásárolok, és olyan terméket amellyel elégedett vagyok.Természetesen nagyon fontos hogy akitől vásárolok az üzleti stratégiájával is elégedett legyek. Fontos az hogy mindkét fél jól járjon.

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    júl 29, 2015 13:03 DU

    Egyetértek. :)

  • Balázs képe
    Balázs (nem ellenőrzött)
    aug 06, 2015 21:30 DU

    Érdekes a csatorna kifejezés, szerintem sokan nem veszik komolyan. Ha valahol, szerintem az interneten mindent pontosan meg kell tervezni, mert itt ha nincs figyelem, akkor félrekattint és annyi neked, kedves internetes vállalkozó...de ennek ellenkezője is igaz: amennyiben a lépések sikeresek, történik eladás. Én ennyit szűrtem le az egészből. Szerintem egy folyamatot kell megtervezni, minél precízebben.

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    aug 08, 2015 11:45 DE

    Egyetértek. :)

Szólj Hozzá!