0

Harc a Facebook ellen…

Elindítottam egy projektet. A Facebook letiltott. Azt állította, hogy megsértettem az irányelveiket. Nem sértettem meg. És nem is kaptam választ. Pedig először elfogadták a reklámot.

Mi történt?

A nyomozás eredménye

Mint egy jó nyomozó kivizsgáltam a dolgokat.

Lássuk elsőnek a tényeket:

1.Átvizsgáltam az irányelveket. Nem történt hiba. Nem sértettem meg.

2.Megvizsgáltam, hogy a rossz vélemények miatt van-e a dolog. Egyáltalán nem. Egyensúlyban vannak.

3.Megvizsgáltam, hogy a kép miatt van-e. Agresszív, romantikus, rajz és minden más kép esetén is ugyanaz az eredmény.

Semmi. De a második fiók letiltása után, valami gyanús lett. Ugyanazzal a szövegű e-maillel lettem letiltva. Ez még önmagában nem lenne fura, de az aláírás is pont ugyanaz volt. Egy ekkora cég esetén ez fura. Gyanús volt, hogy egy robot csinálja. Vagy mégsem?

Szóval készítettünk egy tesztet. Az volt az elképzelés, hogy egyes rossz vélemények miatt kapjuk a tiltást. De vajon a fiókhoz, vagy magához a hirdetéshez számolja a Facebook a véleményeket?

Ezért csináltunk egy kísérletet.

A kísérlet adott egy választ

Mivel eddig a Facebook mindig 5 nap után tiltott, az elindított hirdetést 3 napig futtattuk. Utána létrehoztunk egy új hirdetést, szinte ugyanolyan adatokkal, és megint három napig futtattuk. Ez hónapok óta megy és nincs tiltás.

A kattintások árai kicsit emelkedtek, de még így is bőven megéri.

Úgy tűnik megvan a válasz, azonban mégis tévedtem. Bár működik, de nem azért amiért először gondoltam…

A valódi válasz

Ahogy mélyebbre ástam magam a témában és tovább vizsgálódtam, egy egészen érdekes dolog derült ki.

A Facebook-nál egy robot vizsgálja meg a hirdetésed. Majd 500$ elhirdetett pénz után (Magyarországon ez 5 nap vagy kb. 50 000 Ft) egy valódi ember is megvizsgálja. Ezután kapod a tiltást.

Látható, hogy a hirdetés elfogadása előtt különböző IP címekről, robotok keresik fel az oldalt. Azért különböző IP-kről, hogy ne tudj mást mutatni a Facebook-nak mint az embereknek (Cloaking).

Vagyis addig ha nincs nagy gáz vele elfogadják.

Itt jön a szemétség.

A Facebook megszívat

Az irányelveket végignézve tehát nincs gond a hirdetéssel, sőt még a Facebook ad hozzá tippeket.

De ettől függetlenül, tiltva vannak a „randi tanácsok” a Facebook-on! Hadd magyarázzam el pontosabban.

A nagy oldalaknak, mint pl. a match.com enged hirdetni a Facebook. Azonban a kicsiket csípőből tiltja. Hiába mondja, hogy nem. Saját állításuk szerint túl sok probléma volt a kis randi oldalakkal, ezért szigorítják a szabályzatukat.

Ez ártalmas

Árt a felhasználóknak. Rontja a versenyt, és ennek a felhasználók látják a kárát főleg azért, mert így pont a célzott réspiacok vannak kilőve.

Gondot okoz a pontatlanság is. Az én projektem nem is randi oldal volt, mégis összekeveri a rendszer. Ráadásul semmiféle normális támogatás nincs a hirdetések kijavítására.

De ettől függetlenül azzal a módszerrel amit mondtam működik.

Összefoglalás

A Facebook aranybánya lenne, az ilyen projektek számára. Azonban ahelyett, hogy hátra dőlhettem volna, és élvezhettem volna a munkám gyümölcsét, a Facebook csúnyán megdolgoztatott.

Ennek a hátránynak az előnye az volt, hogy nem tudtam három hónap alatt heti 500 000 Ft fölé vinni a bevételt, egyetlen termékkel. Ezért kénytelen voltam továbblépni, ha növelni akarom az eredményt.

Ezért jelenleg 2 nyelvre is fordítjuk a tananyagot, hogy növeljük a piacot és új reklám lehetőségeket tesztelünk. Emellett, két új tananyag is készül az első után, hogy növekedjen az egy vásárlóból származó bevétel.

A nehézségekkel rávettek, hogy a kényelem helyett új kreatív megoldásokat keressek. Az idő majd eldönti, hogy emiatt átkozni, vagy áldani fogom a Facebook-ot.

Te mit gondolsz? Hogyan alakul majd?

Kapcsolódó Bejegyzések
Online Marketing: Hogyan találd szíven az igazi vásárlóidat
Hogyan szerezd meg az első bevételed online?
Online Marketing: Az eladási csatorna