24

Online Marketing: Hogyan találd szíven az igazi vásárlóidat

Ha azt szeretnéd, hogy a vásárlóid legyenek, mondanod kell valamit. Ez egyszerűen hangzik, de mit mondj? Hogyan találd szíven őket?

Itt egy konkrét példa:

Ugyanaz a piac ugyanaz a témakör. Az első cég, pár ezer forintot is alig képes kivenni, míg a másik, egy kampányból több mint 8 milliót vett ki. Mindezt a magyar piacon. Több mint 20 000 eladásnál tartanak jelenleg.

Mi a különbség?

Elmagyarázom.

Hogyan olvasnak az emberek a neten?

„Sehogy. Az emberek ritkán olvassák a weboldalakat szóról szóra; helyette átfutják az oldalt és kiemelnek egyedi szavakat és mondatokat.”

Jacob Nilesen

Az embereknek mindössze a 16%-a olvassa a szöveget szóról-szóra. Emiatt a kommunikáció a legtöbb esetben elveszik.

A szöveg nagy része akkor kuka?

Kivéve ha jól csináljuk…

Mit szólnál hozzá ha a reggeli újságban ez fogadna.

A ________(vezetékneved) család milliárdos szerencséje



Ma ________(a város ahol élsz)-i lakost, ___________(teljes neved)-t mesébe illő szerencse ért.

Az újságunk megtudta, hogy _________(teljes neved) egyik távoli, ismeretlen rokona, több milliárdos vagyonát, amit ingatlan befektetéssel szerzett, még élő rokonára hagyta, bár nem tudta, hogy létezik-e ilyen.

A három évvel ezelőtti halála óta a megbízott ügyvédeknek most sikerült megtalálni az egyetlen élő örököst, aki napokon belül hozzájuthat az elképesztő összegű örökséghez, amihez még 7 luxusautó, magán repülőgép, 24 ingatlan, és egy trópusi sziget is tartozik.

Az elhunyt milliárdos az összeg átvételéhez mindössze egyetlen feltételt szabott meg…

Nos? Elolvasnád?

Az biztos! Szóról-szóra az utolsó betűig. :)

Ugyanis neked szól.

Ahogy a szöveget átfutod, és meglátod a címsorban a saját neved, tudod, hogy ez a dolog neked szól.

És onnantól már olvasod is…

Az online marketing kulcsa a célzás

Teljesen felesleges a férfiakat arról győzködni, hogy milyen jók ezek a tamponok. A férfiakat ez egyáltalán nem érdekli, mert nem az ő problémájuk, nem nekik szól.

Vagyis nem hogy vásáráló nem lesz belőlük soha, de még érdeklődő sem. Nem számít hogy 10 vagy 100 000 férfiről van szó. Egy sem fog vásárolni. Pont.

Az egyetlen dolog amit tehetsz ezért, hogy megkeresed, hogy ki az, akinek az üzeneted szól és neki írsz.

Kezdd a következő lépésekkel...

Tudd meg ki a vásárlód

Egy vállalkozás, vagy egy személy?

Egy személy lehet férj, anyuka, feleség, nagymama, kosaras, focista, szakács stb.

Ha egy vállalkozás, lehet az ügyvezető, marketinges, webdizájner és így tovább.

Találj egy képet

Keress valamit a neten, aki olyan, mint a célközönséged tagja.

Tedd be egy dokumentumba a képet. Találd ki a személy nevét és írd oda mellé.

Értsd meg a személyiségüket

Írd fel a következő adatokat:

  • Mi a munkája
  • Hány éves
  • Milyen képzettsége van?
  • Milyen iparágban dolgozik
  • Hol lakik? (Város, falu, stb.)

Írd fel a szakértelmét és a jellemzőit:

  • Miért felel a munkájában?
  • Mire van befolyása?
  • Milyen problémákat akar orvosolni az életében?
  • Milyen akadályai vannak, hogy ezeket a problémákat orvosolja?
  • Mi az amit már megtett, hogy ez a probléma megoldódjon?
  • Mennyi ideje van ebben a helyzetben?
  • Kinek és hogyan számol be erről a problémáról?

Egészítsd ki még néhány személyes dologgal:

  • Van családja? Kik azok?
  • Vannak állatai? Milyenek?
  • Mi a hobbija? Mit csinál a szabadidejében?
  • Mennyi a fizetése?

És így tovább. Nyugodtan keress több képet, és több pontot is. A lényeg, hogy megértsd hogy kinek fogsz kommunikálni.

Írd meg a marketing szöveged neki

Szóval a marketing nem egyenlő reklám szöveggel. Felejtsd el amit a TV-ben hallasz. Az unalmas, és béna. Az emberekre nem ez hat.

Írj ennek a személynek személyesen. Mintha a barátod lenne. Az hatni fog.

És ha így teszel, lesznek érdeklődőid, vásárlóid és még barátaid is.

Összefoglalás

Az online marketing célja, hogy az emberek, érdeklődjenek a terméked vagy a szolgáltatásod iránt.

Ez csak akkor fog megtörténni, ha amit írsz az nekik szól.

Ezt könnyen meg tudod tenni, hogyha felépíted a profiljukat és ennek a személynek írsz.

Mennyire tartod ezt a módszert hatékonynak? Te hogyan oldanád ezt meg?

Kapcsolódó Bejegyzések
Az első lépések az internetes pénzhez
Mit jelent a nulla?
7 súlyos tévedés az online marketingedben, ami megfoszt a bevételtől
24 hozzászólás:
  • Gábor képe
    Gábor (nem ellenőrzött)
    jún 19, 2015 22:58 DU

    Szuper és érthető, nagy segítség, hogy kérdéseket is mutatod. Köszönjük.

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 20, 2015 12:11 DU

    Szívesen. :)

  • Nagy Rudolf.  képe
    Nagy Rudolf. (nem ellenőrzött)
    jún 19, 2015 23:02 DU

    Szia. Már jártam így. Természetesen, nem vettem komolyan.
    Valami tréfának képzelték? Lehet. Aszondták, hogy vasuti baleset. Hát, ilyen érzés.

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 20, 2015 12:11 DU

    Nem tudom pontosan mire gondolsz. Kifejtenéd?

  • Balázs képe
    Balázs (nem ellenőrzött)
    jún 20, 2015 10:56 DE

    Szia. Engem ez a dolog már jó ideje érdekel: nagyon precízen célozni. Sokat olvastam is erről. Ami azonban még ennél is jobban érdekel. Teszem azt célzok, és találok x számú embert, akit ugyanolyan pontosan érdekel ugyanaz a dolog. S ekkor tettem fel a kérdést: hazánkban egy-egy ilyen csoportnak mekkora a létszáma? 2000? 40.000? Mert ha elég nagy, akkor megéri kommunikálni, de ha nem elég nagy, akkor abból kevesebb pénz lesz, nemde?

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 20, 2015 12:19 DU

    Van benne valami, de ez nagyon sokrétű dolog.

    Vegyük elsőnek azt, hogy a piac hatalmas, de rossz a vásárlási arány.

    Pl: a fogyás témában. De a piacon belül, célozhatsz úgy, hogy a fogyásra lősz, de különböző módon kommunikálsz. Mert van aki az egészsége miatt akar lefogyni, van aki megjelenése miatt, és így tovább.

    Nekik máshogy írsz ezért, jobb lesz a vásárlási arányod. Persze a piac mérete itt a rossz konverzió esetén is megmenti a helyzetet.

    Lehet, hogy egy kisebb piac esetében, a jobb vásárlási arány képes ugyanennyit hozni.

    Ezen kívül még egy nagyon kicsi piac is jól teljesíthet ha például keresett és magas árú a termék.

    Például a csillagászati távcső nagyon szűk, de egy normál távcső 100-700 ezer forint között mozog.

    Szóval sok mindentől függ a dolog de ettől függetlenül ha kicsi és jó piac érdemes vele foglalkozni.

    Másrészt miért ne lehetne több üzleted?

  • Magyar Lászlóné képe
    Magyar Lászlóné (nem ellenőrzött)
    jún 20, 2015 14:19 DU

    Szia Péter!

    Nagyon jó a tematikád. Érthető és megmozgatja az ember agyát. Igaz most nem vagyok "százszázalékos" ( tudod miért), de nagyon dolgozom a témán. Több dolog is foglalkoztat, de ebből meg kell találnom azt ami valóbban a legjobb!
    Üdv: Ilona

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 20, 2015 22:15 DU

    Köszönöm. :) Akár foglalkozhatnál többel is egyszerre.

  • Éva képe
    Éva (nem ellenőrzött)
    jún 20, 2015 17:02 DU

    Kedves Péter! Nagyon tetszik a módszer, igazán elegáns. Egy kérdésem van csupán: a személyt teljesen én találom ki a termékem alapján, vagy egy már létező célcsoportból emelek ki egyet és találom ki? Azaz: a célcsoport alapján alkotok egy személyt vagy a személy alapján keresem meg a célcsoportot?

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 20, 2015 22:17 DU

    Mindkettő lehetséges. A lényeg, hogy egy olyan személyt alkoss aki akár létezhetne is.

    Ez leginkább abban segít, hogy letisztázd a kommunikációdat, és tudd kinek írsz.

  • Molnár Monika képe
    Molnár Monika (nem ellenőrzött)
    jún 21, 2015 12:19 DU

    Szia Péter!

    Az a névre szóló levél igazán jó ötlet. Ha valaki egy neki szóló levelet kap, biztosan elolvassa. Ha még tetszett is neki, elmondja valakinek,és ő is, és ő is.........és észrevétlenül nő az érdeklődőim száma.

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 23, 2015 13:19 DU

    Ez így van. :)

  • László Waldhuser képe
    László Waldhuser (nem ellenőrzött)
    jún 21, 2015 16:03 DU

    Ez a cikk valóban tükrözi, hogy mire kell odafigyelni. Tökéletesen össze van szegve, és érthető. Egyszerűen tökéletes.

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 23, 2015 13:19 DU

    Köszönöm :)

  • Balázs képe
    Balázs (nem ellenőrzött)
    jún 22, 2015 17:06 DU

    Szia. Ezek szuper dolgok, rengeteg marketinges oldalon olvastam ezeket. Sajnos nekem ötletem nincs igazán. Tudom, ez az ötlet dolog lerágott csont már, nem is akarok senkit ezzel hosszan fárasztani, de még mindig azt látom, ez a legnehezebb a dologban. A mai bejegyzéshez talán annyit, hogy az ötlet úgy látszik szűk szegmensben, keskeny csatornában mozogjon. Ebből én ennyit értettem meg. De ez számomra még mindig elméleti. HA valaki tud valami gyakorlatiasat írni, megköszönöm.

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 23, 2015 13:22 DU

    Köszönöm. :)

    Az ötlet valójában egyszerű. Keres az emberek problémáit. Egyszerűen tele van vele az internet. Kiírják kérdező oldalakra, leírják fórumokban, a szociális média oldalakon és számtalan más helyen. Amikor írtál egy szép hosszú listát arról, hogy miket találtál, elkezdhetsz gondolkozni azon, hogyan tudnál segíteni nekik.

  • Balázs képe
    Balázs (nem ellenőrzött)
    jún 25, 2015 06:53 DE

    A segítséget értem. Hallok, olvasok egy problémáról, és keresek arra megoldást. Pl. egyik talált problémád, amit felvetettél, a randi, társkeresés volt. Csak egy példa. Jelen cikket követve, elgondolkodtam azon, hogy összekapcsolva a kettőt, mi jön ki ebből? Eszembe jut egy olyan szűk keresztmetszet, ami jelentős, ismerősi körben is van ilyen: elvált, nagyon szép nők, egzisztenciával. Nem találnak senki normálisat, miközben idő sincs rá, szüntelen dolgoznak, gyakran átverik őket. Számtalan segítséget igyekezett adni az ember ilyen esetekben, bátorítást, ne add fel, stb. Ennek ellenére nagyon, nagyon nehéz a helyzet. Ennek ellenére vallom, hogy minden probléma, álruhába bújt siker. S ez bizonyos, hiszen ha megoldja az ember, ott sokan hálásak lehetnek érte. De ugyanakkor Einstein idézete jut eszembe: az a gondolkodásmód, amely létrehozta a problémát, alkalmatlan arra, hogy megoldja azt. Tehát mindig valahol máshol kell elindulni, azaz nem túlságosan a problémába belemerülve, mint ahogy a fenti esetet is látom nap, mint nap.
    Ettől a szavaid, az oldalad természetesen nem veszítettek az értelmükből, de a problémamegoldás, melyről beszélünk egy külön fejezet, ami hihetetlen nehéz feladat. Hiszen valamit problémának nevezek, és sokszor kiderül, nem is az a probléma valójában. Más oldalról kell megfogni. Szóval technikailag nem nagy ügy összehozni egy weblapot, csináltam is már, de bizonyosan akkor fogják szeretni, ha valós problémára valós megoldást is nyújt. Ehhez pedig néha nem kevés idő kell. Nekem ezek a gondolatok jutnak eszembe.

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 25, 2015 22:31 DU

    Oké, tehát találtál egy problémát. Igen, ez egy létező probléma.

    Kinek a problémája? „elvált, nagyon szép nők, egzisztenciával”

    Na most nézük meg, mert valami fura. Igaz? Elvileg könnyedén kellene párt találniuk, de mégsem megy. És itt elkezdesz nyomozni. A te nézőpontod más mint az övék.

    Kérdezd meg tőlük, ők mit gondolnak a problémáról?
    Nézd meg, hogy miért nem tudják orvosolni?
    Nézd meg, mi a valódi akadály azzal szemben, amiről ők gondolnak akadálynak.
    Mi lenne számukra a valódi megoldás? Mit kellene tenniük ezért a megoldásért? Ekkor már jó úton haladsz. :)

  • Czibolya Péter képe
    Czibolya Péter (nem ellenőrzött)
    jún 22, 2015 21:27 DU

    Nagyon jó! Nagyon tetszik ahogy lépésről lépésre levezeted az online marketing működőképes vásárló vonzó stratégiát. Nagyon szemléletes és tanulságos. Ezeket a tanácsokat megfogadom a jövőben, ezek még sokféle helyzetben helyt állóak, nemcsak az online marketingben.

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 23, 2015 13:22 DU

    Köszönöm. :) Örülök, hogy hasznosnak találod.

  • Rinezer Csaba képe
    Rinezer Csaba (nem ellenőrzött)
    jún 25, 2015 00:14 DE

    Jó,tömör,velős,érthető,nagy segítség...

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    jún 25, 2015 22:31 DU

    Köszönöm. :)

  • Wrangler képe
    Wrangler (nem ellenőrzött)
    aug 10, 2015 11:56 DE

    Szerintem ez tök jó! A legjobb benne még is, hogy támpontot ad az íráshoz. Nem mondom, hogy nem éreztem a sötétben tapogatózást az írással kapcsolatban ez előtt, gondolom ismerős az érzés. :) Ezek a "sorvezetők" lámpásként világítanak a sötétben tapogatáshoz. Nektek nincs ez az érzésetek?

  • Müller Péter képe
    Müller Péter
    aug 12, 2015 02:56 DE

    Köszi. :)

Szólj Hozzá!