Az online marketing alapjai - A csali
Vége a piackutatásnak, ideje hogy megmutassam mi a csali…
Amikor leültem csak közel akartam lenni az egyik makihoz, hogy csináljunk ez közös fotót.
De egyszer csak figyelni kezdett és közelebb jött…
A feleségem csak annyit vett észre, hogy csoportosan felém tartanak.
Majd rávetették magukat a zacskóra.
Ez volt a csali
A zacskóban ugyanis alma, eper és sárgabarack volt, amit azért vettünk, hogy megeszegessük útközben.
Tehát a csalinak nem a csaláshoz van köze, mint sok amatőr hiszi. A csali valójában a csalogatásra szolgál.
A csalogat pedig mindössze annyit tesz, mint csábítóan hívogatni. Mint ahogy a makikat a gyümölcsös zacskó.
Ez pontonosan úgy kell hogy történjen az online vállalkozásban is, ahogy itt látod.
Hogyan készíts olyan oldalt ami vonzza a látogatóidat?
A látogatóid, olyanok mint a makik; félénkek de vonzza őket a gyümölcs. Ők sem akarják, hogy lerohand őket a vásárlási ajánlataiddal.
De ha érzik a gyümölcsöt, közelebb merészkednek.
Tehát nem az a dolgod, hogy vadássz rájuk. Az a dolgod, hogy csábítsd és hívogasd őket, ameddig ki nem alakul a bizalmuk.
Mert nem számít, milyen finomságok vannak abban a zacskóban, ameddig nem bíznak benned, nem ér semmit.
Mi legyen akkor a zacskóban?
Nos valami amire az emberek vágynak.
Honnan tudom mi ez?
Nos ez nagyon egyszerű. Ezért néztem végig az Amazont.
A piackutatást is ezért végeztem el.
Szóval most visszatérek az Amazonra, és megnézem a véleményeket a témáról és kigyűjtöm, hogy mi tetszett az embereknek. Még pontozni is fogom.
Ezután már nincs más dolgom, mint kitalálni a termékem nevét és lefoglalni a domain neveket.
Összefoglalás
Az embereket nem lehet erőltetni. A bizalmat felépíteni legjobban kommunikációval lehet. Ahhoz hogy az emberek megbízzanak benned annyira, hogy kommunikációs lehetőséget adjanak (email cím, Facebook like, Twitter követés stb.), szükséged van csalira. A csali pedig nem más, mint valami ami hívogatja és amire nagyon vágyik.
Te milyen csalit tudnál adni a saját ötleted mellé?
talÁn én magam lennék a csali olyanokat csinálnék amit eddig nem kicsit változtatnék az életstilusomon pl többet sportolnék futnék eljjarnek zenei hangversenzekre olyat amit nem s tudom az emberek erdeklodnenek!
Igen van olyan hogy te magad vagy a csali. Pl az Instagram-on a modellek vagy Dan Bilzerian. De ehhez valamennyire extrém vagy kiugró életstílus kell.
Azonban, amin elgondolkoznék, hogy mi az ami az emberek számára vonzó vagy értékes. Mi lenne az a te esetedben?
Olyat amit addignem akart lenni csak tablagépem van s elég fura irkálni rajta,ja igen evvel a technikával egyszer egy nőt is visszahódítottam!
Gratulálok!!
Bocs.. Erre is kiváncsi lennék.
Persze ez csak a személyes ismerőseinknél hat akiket be akarunk valamivehálozni!
Most, már kezd érdekelni a dolog.
Igaz, hogy 10nap eltelt már a májusból,
de eddig nem látom, hogy ebből az ötletelésből
lesz -e valami.
Figyelj Péter végül is mindenki ezt csinálja.
Felméri az igényeket és csinál rá terméket.
El akarja adni de akkora mennyiséget mégsem tud forgalmazni
belőle hogy meg is éljen.
Szerintem full túlkínálat van mindenből.
Nézd csak meg ezt a rakás ÚJ MLM hálozatot
ami minden hónapban kijön.
Aztán hányan élnek meg belőle ?
A tőzsdén is rengeteg ember kereskedik.
Mégis jó ha az 1-2% sikeres.
Nincsen Szent Grál !
Igazd van, kicsit lassabban haladok mint először gondoltam, hiszen nem csak magával a termékkel kell foglalkoznom, hanem azzal is, hogy bemutatom, hogy pontosan mit csinálok.
A mennyiségről az a véleményem, hogy még soha senkinek sem sikerült annyi terméket eladnia, amennyit az emberek igényeltek. Ezért nem hiszek a túlkínáltban.
Azért tud kijönni ennyi MLM, mert van aki akarja.
Borbélyokból miért nincs túlkínálat? Mert ma már senkinek sem kellenek.
De ha ennyi igény van, mért lesznek olyan kevesen sikeresek?
Kizárlag két dolog miatt.
Az egyik, hogy nincs meg a tudásuk hozzá, ezért nem jól csinálják.
A másik - és szerintem ez a fontosabb -, hogy nincs meg a kitartás. Az első sikertelen próbálkozásnál félbehagyják. Nem küzdenek meg az akadályokkal és nem küzdenek végig.
Ahány ember képes arra, hogy megszerezze a tudást és végig küzdje magát, annyi ember lesz sikeres.
Mindössze ennyi a titka dolognak. Ez maga a Szent Grál.
Akkor mondok egy-két terméket amiből jelenleg túlkínálat van.
Itt van mindjárt a nyersolaj, ingatlan, biztosítások, szállodák amik az év nagy részében üresen panganak kivéve a nyári és a hosszú hétvégi időszakokat.
Az eBay is tele van egy rakás egyforma termékkel és akkor a többi online webáruház konkurenciájáról nem is beszélve. Barkács áruházak sem véletlenül vonultak ki az országból vagy alakutak át bútor bolttá. De van még egy rakás ilyen példa főleg ebben a kiélezett piaci helyzetben.
Mit akarsz értékesíteni ?
Lefogadom, hogy bármit is
lesz 8-10 konkurens személy akik már
ráadásul évek óta azt nyomják amit majd te
is próbálsz eladni.
Kitartás és tudás pedig pont a magyar emberben NE
lenne ? Persze ha 3 hónapig nem keres egy fillért sem
az MLM-s extra drága csoda ital vagy krémével
persze hogy abba hagyja.
Ráadásul az MLM-k 90% csődbe megy a 2. évében.
Na mindegy nagyon kíváncsi vagyok mit fogsz össze hozni!
Hátha tanulok belőle Én is valamit, hogy talán mégis van
valami tutkó módszer tán pont neked. Ki tudja. Majd meglátjuk.
A konkurencia jó. Tudod, hogy forog a pénz a piacon.
Nem a túlkínálat miatt mennek csődbe a cégek, hanem a tudatlanság miatt.
Hiszen akkor mindenkinek csődbe kellene mennie az az adott területen.
Az MLM-ről pedig annyit, hogy alig van ember, aki igazán érti.
Csak kérj meg valakit, hogy a marketing matek helyett, mutassa be a valódi matekját. Meg fogsz lepődni, hányan képesek erre.
Kedves Péter. Lehet elrontottam valamit, de az érdekelne, hogy azt mondtad, előbb a csali, aztán a termék? Sokan talán egy kész termékre csaliznak, nekem ez jutott eszembe....mi fordítva fogjuk csinálni? Lehet ezért sikeresebb, amit te csinálsz? Köszi egy rövid választ!
A termék neve eleve csali. De nagyon jól látod, először a csali.
Mert ha a csali működik, van értelme terméket fejleszteni.
Ha pedig nem, akkor minek töltsük az időt egy olyan termék kifejlesztésével, ami senkinek sem kell?
Szia! Akkor meg fogod kérdezni őket valami kérdőíven, hogy a témán belül mit akarnak majd? Milyen speciális igényre tudsz válaszolni, akár egy termékkel?
Igazából ez már az ötletek találásánál kiderült.
De ha kell még valami, csak körülnézek a fórumokon és az Amazon-on.
Persze ha már lesz egy listám a feliratkozókkal, akkor a kérdőív a legegyszerűbb megoldás.
Kedves Péter! Kíváncsian nézem a módszeredet, leginkább azért, mert én is ezt alkalmazom, de nagyon kevés sikerrel. Legyártottam már vagy 6-8 csalit a témámban, de nem jutok ötről a hatra. A csalikat viszik (e-book-ok), fel is iratkoznak, de a termék (könyv, tanácsadás) már nem kell nekik, mert azért fizetni kell! Sőt a fizetést próbálják kikerülni úgy, hogy felhívnak telefonon tanácsért, hátha úgy nem kell fizetni! Egyébként kíváncsi vagyok rá, hogy fogod elérni az embereket a termékeddel, mennyit fogsz költeni marketingre.
Több hiba is lehet benne.
1) Rossz a közönség
2) A csali könyvek információt, adatokat adnak újabb csali helyett
3) Nincs elégszer elismételve az elérhető eredmény
4) Nincs olyan ígéret, amiért megérné nekik fizetni
5) Rossz árazás
6) Rossz szövegezés
Ha ezek közül bármelyik vagy akár egyszerre több is megakadályozhatja a sikert.
Tipp: Ha hívnak, a telefonban is csak csalit adj. ;)
Szia!
Végigolvastam a blogot. Volt egy szavazás, amelynek ez volt az egyik pontja:
"Felkeresek egy fickót, aki a heti 600 $-tól eljutott a heti 6 millióig, megtudom és elmondom, hogy pontosan mit csinált."
Arra lennék kíváncsi, hogy ki lett volna ez a "fickó"?
Köszi
Egy amerikai energia vállalat vezetője.
Mellesleg találkoztam vele, és tanultam töle pár érdekes dolgot. Többek között igazítottam a pénzügyi tervezésemen és a pénzkezelésemen.
Lehet, hogyha ennek a történetnek vége mesélek majd még róla...
Szia Péter!
Én csak ámulok amiről itt a hozzászólásokban olvasok.Én messze nem értek ezekhez a dolgokhoz,amiról szó van,még azt sem tudom mi az az MLM!?Tényleg még egy kicsit sem értek hozzá,de ez tesz nagyon kiváncsivá.Már a hozzászolásokból is rengeteg mindent lehet tanulni.Sokféle képpen képzeljük el ezeket a nagy összegeket,valaki nagyon nagyról míg mások kevesebbel is beérik.Ahogy modtad,az sem mindegy kiknek is akarunk eladni,ha nagy pénzbe gondolkodunk,akkor az eddigi életünket félre kell tenni és egy magasabb szintre lépni,ahol még eddig nem jártunk.Ahoz hogy jobb legyen valami az biztos hogy hinni kell benne,csinálni és koztkáztatni.Talán Te vagy az akivel ez sikerülhet,de az is lehet hogy nem!Az is lehet,hogy ez csak egy csali.De ezt csak akkor tudom meg ha meg is próbálom.Az viszont biztos,ha veled nem sikerül,akkor tovább lépek,és csak magamat hibáztatom.Köszi.
Köszönöm a véleményed. Teszik a hozzáállásod, hogy bárhogy is alakulnak a dolgok, te kitartasz. :)
Nagyon szemléletes ez a csali mint marketing alap. Tényleg ez az alapja annak hogy elkezdődjön egy érdeklődés, és szinte minden területen működik.
A bizalom kiépítése, a jó kommunikáció kivitelezése, valamint a kitartás az ami biztos hogy célra vezet.
Egyetértek :)
Az Éva kérdése az szerintem, ami lényegre törő. Szerintem a csali és a termék között egy nagyon találó példával lehet hamar rövidre zárni a kérdést. Mondj példát egy termékre és a hozzátartozó csalira. Ennyi.